Klasy V c oraz VI c odwiedziły Suwalszczyznę 28.04.2023

28 kwietnia 2023 r. uczniowie z klas V c i VI c mieli okazję poznać piękno naszego regionu, podróżując po Suwalszczyźnie.

Wyruszyliśmy wcześnie rano, aby na godzinę 8.00 dotrzeć do przystani w Augustowie, gdzie czekała na nas łódź Jaćwingów z wodzem na pokładzie. Podczas rejsu mogliśmy nie tylko podziwiać piękno jezior i otaczającej nas przyrody, ale także poznaliśmy zwyczaje plemienia Jaćwingów zamieszkującego te tereny w średniowieczu. Przymierzaliśmy strój wojownika oraz zagraliśmy na ligawce – średniowiecznym instrumencie. Rejs zakończył się na wyspie, gdzie obecnie znajduje się Sanktuarium Maryjne w Studzienicznej. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Pokamedulskiego Klasztoru w Wigrach. Zobaczyliśmy barokowy kościół z kryptami, poznaliśmy historię zakonu kamedułów, podziwialiśmy przepiękny widok na okolicę z wieży klasztornej oraz wstąpiliśmy do apartamentów, w których wypoczywał w 1999 roku święty Jan Paweł II. Po pysznym obiedzie w restauracji klasztornej udaliśmy się na Górę Cisową, czyli suwalską Fudżijamę, która zauroczyła nas pięknem krajobrazu Suwalszczyzny. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie zabytkowych wiaduktów kolejowych, zwanych Akweduktami Puszczy Rominckiej – największych mostów kolejowych w Polsce.

Wróciliśmy zmęczeni, ale zachwyceni pięknem naszego regionu oraz wiosenną, słoneczną pogodą, która towarzyszyła naszej podróży.

Uczniowie z klas: Vc i VIc z opiekunami: p. Beatą Surmacewicz, p. Beatą Jatel, p.Małgorzatą Woroszyło.